9 Temmuz 2014 Çarşamba

Rodos, Mikanos, Santorini

Herkese günaydıııııııııın :)))

Bu gün de sizlerle yaptıklarımı değil, gezip gördüğüm yerleri paylaşacağım. Bol fotoğraflı, az laflı olmasına gayret edeceğim :))

Haydi bakalım başlayalım :)) Fundacığımla birlikte atladık uçağa İzmir, oradan da Havaşla Çeşme'ye. Çünkü gemimiz Çeşme'den kalkacak. Biz bir gün önce geldik Çeşme'ye. Akşam mecburi istikamet Kumru'cu ve üzerine Bolulu Hasan Ustadan dondurmalı kazan dibi :)))) ımmmmmm nefis.

Kumrucuda özçekim

Ama tatlıyı yemeden önce tam 1,5 saat yürüdük, kumruyu eritmiştik zaten :))))) Sabah kahvaltıdan sonra kısa bir deniz keyfi çünkü gemimiz 5 de kalkacak.

Çeşme Ilıca

Veee istikamet Çeşme Limanı ve gemimiz Aegean Paradise bizi bekliyor. Kısa süren formalitelerden sonra işte gemideyiz. Çok heyecanlı çünkü ilk kez böyle bir seyahat yapacağım :)))
Gemiyle ilk poz

Kamaramız

Gemimizin girişi

Gemimiz 8 katlı, ETS turun gemisi Aegean Paradise. Gemideki hizmet, yemekler çok güzeldi. Hiç sorun yaşamadık. 7. kattaki güverdede küçük bir serinleme havuzu vardı ama sadece çocuklar kullandı :)) Genelde gemi gece yol alıyor, gündüz limana yanaşıyor ve akşama kadar geziliyor, sistem bu. Bu yüzden de öyle gemide yatayım güneşleneyim serinleyim durumu pek olmuyor yani :))

Can yeleklerimizle tatbikatta

Eveeet akşam 5'de Çeşme'ye veda ettik ve Rodos'a doğru yol almaya başladık :)) kamaramıza yerleştik, her gemide yapılması zorunlu olan acil durum tatbikatına katıldık ve akşam yemeğimizi yedik. Sonra tur şirketinin düzenlediği tanıtım toplantısına katıldık. Nerelere gidilecek, gezilecek yerler ve düzenlenecek ekstra turlar hakkında bilgiler verildi. Söz tam da ekstra turlara gelmişken söylemek istediğim birkaç şey var. Bu 3 ada için ekstra tur almaya hiç gerek yok. Çok kolay gezebilirsiniz. Ama tabii bu bizim gibi çoluksuz çocuksuzlar için geçerli :)) Ama yürümekte sorununuz yoksa, yanınızda küçük çocuğunuz yoksa, turun sizi götüreceği her yere üçte bir fiyata gidebilirsiniz.

Veeee işte Rodos :))

Gemiden baktığımızda görünen Rodos manzarası işte bu. Surlarla çevrili kısım eski şehir diye adlandırılıyor. Burada, Osmanlı'dan önce şövalyeler zamanından kalan yapılar ve Osmanlı zamanından kalan camiler bir arada bulunuyor. Dar sokaklar, cafeler, lokantalar, hediyelik eşya dükkanlarıyla cıvıl cıvıl hiç sıkılmadan zaman geçirilecek bir yer.

Eski şehirden sonra yürümeye devam ediyoruz. İstikamet Mandrake Limanı. Oraya gelmeden yol üzerindeki surlara da bir göz atıyoruz.

Deniz kabuklarından süsler satan bir tekne
Limanda gemiden indikten sonra etrafı geze geze yürüyerek Mandrake Limanı 20 dakika. Dünyanın 7 harikasından biri sayılan Rodos heykelinin ayakları bu limanda. Şimdilerde üzerinde 2 geyik heykeli bulunuyor. Eskiden böyle bir heykelin bulunduğu rivayet ediliyor.

Şimdiki hali de böyle :))

Rodos heykelinin şimdiki hali

Heykel ayaklarının denizden görünümü
Ve bu civarda yürüyüşümüzden birkaç kare....

Bu kadar yürüyüşten sonra yorulduk, bir kahve molası verdik. Aaaa bi de baktık bir gezi treni. Şehrin önemli yerlerini panoramik olarak 45 dakikada geziyorsunuz :) Fiyatı 6 Euro :))

Kahve keyfi

Gezi trenimiz

Tren diyorum ama aslında tren görünümü verilmiş bir gezi aracı işte :)) havadar püfür püfür gezdiriyor bütün şehri. Hiiiç de yorulmadan üstelik :)) işte bu panoramik geziden kareler geliyor...

Bu gezi otobüsleri de aynı yerleri gezdiriyor ama gün içerisinde indi bindi yapabiliyorsunuz. Bunun da fiyatı 10 Euro

Göz alabildiği kadar plaj Türkiye'ye bakan tarafı adanın

Karşısı Türkiye

Trenden indik, haydi bakalım altı camdan tekneye. Rodos limanını bir de deniz altından görelim dedik :)) Hiç birşeyi kaçırmayalım aman :)))))) Tekne böyle bir şey, denizin altında görülecek pek ilginç bir şey yokmuş ama ben yukarıda kaptanın yanından güzel fotoğraflar çektim. İşte birkaçı...

Dıştan görünüş

Kuşbakışı görünüşü (Tesadüf gemiden çektim bunu)

Bu da teknenin içinden denizin dibi

Gemide Rodos'u ve gezilecek yerleri anlatırken Lindos diye bir köyden bahsettiler. Aman şöyle güzel, böyle özel yapılar, mutlaka görülmeli falan diye. Biz de merak ettik, vaktimiz de vardı hadi gidelim dedik. Lindos Rodos'a 1,5 saat uzaklıkta bir köy. Belli saatlerde otobüs kalkıyor fiyatı da 5 Euro. "Tavsiye eder misin" diye sorarsanız hayır etmem. Onca yolu gitmeye değecek kadar bir özelliği yok. Bodrum'un ilk hali gibi bir yer. Güzel bir koyun kenarındaki tepeye yapılmış beyaz şirin evler, daracık sokaklar, güzel ama ilginç değil. İşte meşhur Lindos :))

Sabah 9.30 gibi çıktığımız gemimize akşam 19.00 gibi döndük. Nasıl yorulduğumuzu tahmin edersiniz. Ama fazlasıyla değdi :)) Rodos'ta ayak basılmadık yer bırakmadık. Diğer adaları da sonraki yazılarımda anlatacağım sizlere. Umarım hoşunuza gitmiştir. Umarım gitmeyi düşünenler için de faydalı olmuştur.

Şimdilik hoşça kalın. Sevgiler benden size biiiiiiiiiiiiiiiiir kucak :))))))))